måndag 24 augusti 2009

Inshallah

Ja okey.
Nycklarna är tillbaka! Livet känns mycket mycket lättare.
Fast det är fortfarande ett ok utan dess like. Men vad skall man göra åt det.
Det är bara att blunda för verkligheten och låta tiden ha sin gång.

För visst är det väl så, att tiden skall få en att glömma bort saker. Och när man tänker tillbaka på andra tider i sitt liv. Så verkar tiden faktiskt ta det mesta. Inte bara sorgen, utan också lyckan försvinner i tiden.
Är det så att vatten under bron verkligen sköljer bort allting, precis som det är i verkligheten?
Men det är inte bara tröstande att se tillbaka. Jag är en mycket nostalgisk själ. Hatar tidens gång och lever ofta kvar i det förflutna. Och när jag väl lämnar det bakom mig så glömmer jag det helt. Förkastar det, kanske är ett bättre ord.
Förmodligen är det ett inbyggt skydd, ett självförsvar för sinnet.
Men fan vissa saker vill jag bara inte glömma.


Idag har varit en bättre dag, trodde nästan gårdagen skulle ta mig.
Jag har städat lite i lägenheten, men är långt ifrån klar. Finns så mycket att göra. Har ju skjutit det framför mig också. Men ni vet hur det är, det är så mycket lättare att städa efter sigsjälv. Men här så var det förjävligt redan när jag anlände.
Att städa andras smuts är så mycket svårare, det känns så.... motbjudande.
Men igår fick jag plasthandskar av morsan så nu är det ju bara att köra på.

Sitter och drägglar över skor på scorett, haha.
Men det är bra, det betyder att en liten del av min kvinnliga dna samling fortfarande lever någonstans där inne. Rycker till ibland och försöker göra sig hörd.
Det var kärleken som drev kvinnan i mig tidigare. När jag inte längre har det, inte längre har en man i mitt liv så har jag fördrivit den delen så mycket jag kan igen.
Jag gillade faktiskt att vara så kvinnlig som han gjorde mig.

Men jag antar att pengar är nyckeln, vi får hoppas att allting löser sig i Norge.
Som det är nu så letar jag rumskamrat, någon?
Har insett att jag får stå ut med att bo med vem somhelst.

Nu skall jag cleansa migsjälv för natten och krypa i sängs tidigt.
Bättre det, så jag kan städa på morgonen innan energin tar slut.

adjö.
fränder och fiender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar