onsdag 19 augusti 2009

how many licks baby

När jag ser mig i spegeln dessa dagar så vill jag bara slå sönder mitt eget ansikte.
Idag pratade jag med den förlorade halvan av min själ, och fick det hårt bekräftat för mig att saker inte kommer förändras.
Så vad gör man då, när man inser att detta är så som det skall vara, och så som det skall vara får en att vilja bli suicidal på två sekunder?

Bokat tid för uppkörning och teoriprov idag. Eller ja, han hade gjort det, så nu får vi väl se.
Ganska svårt när jag är i totalt mörker dessa dagar.
Som att läsa böcker i konstant mörker, kanske kan snappa upp en två ord, men det är ingenting du kommer komma ihåg om solen någonsin kommer upp igen.

Mina händer är så torra att de orsakar panik.


Solen skiner idag.
Som en monument över min förlorade lycka, min förspillda tid och mina dagar i skuggan.
Avskyr att den måste ta ut allting på mig såhär, en dag som denna. Står där i skyn och hånar mig, medan jag maktlöst tittar på.

Tror jag skall ge upp och ta tillbaka mina antidepressiva, dessa dagar är inte en tid för sådana saker. Extra prövningar.

you said i was a hole
of desperate need
and no love in the world
not even yours
could satisfied me

Låt mig drunkna. Låt mig sköljas över.
Ge mig sanningar, ta mig till insikten, blända mig.
Blända mig med styrka, nya rena källor och starka själar. Blända mig med visioner om framtiden, om att det ens existerar en framtid, visioner om skratt och varma nätter. Blända mig med förmågan att samla kunskap och hålla den. Blända mig med all moder jords visdom och fulländade skönhet.

Helvete.
Jag kan inte ens formulera mig för jag måste puncha migsjälv i ansiktet hela tiden.
Hoppas mike kommer hit snart så jag kanske kan glömma bort vem jag är en liten stund.

nu komsig.
fika. bra skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar