fredag 21 augusti 2009


Vissa människor har för vackra själar för att man ska vilja göra dem något ont. Jag brukar aldrig bry mig om detta, aldrig känna den sym-patetiska känslan.
Men du väcker den i mig, och därför önskar jag dig all lycka. Förmodligen är det alla svettiga mörka nätter, alla underbart lyckliga dagar och alla jävla dårskaps äventyr som vi haft tillsammans som gör det.
Du var en perfekt match med min familj, du fick tom min familj att kännas som en. Du gav mig ett hem för första gången i mitt liv och du stod ut med alla mina skavanker. Du verkade tom älska dem. Vi hade ungefär samma mål, och våra planer för framtiden, jag gråter varje gång jag tänker på att de inte kommer bli av.
Men jag vet hur det ligger till, ja jag lever inte i den fantasivärlden jag önskar att jag gjorde.
Ville bara få detta sagt...
Du kommer alltid spela i en annan division än de andra.
Orörbar, oförstörbar i mitt hjärta.
Tack för allting. <3

_________________________________

Jag har tappat all självkontroll som jag oftast gör när jag är i Orsa.
Borde studera till mitt körkort, speciellt nu då proven är bokade. Men jag kan inte förmå migsjälv att fokusera mer än tio sekunder. Har dock köpt en mutpizza till migsjälv idag som ligger i ugnen och fettar till sig. Borde kunna köpa mig någon minut av min egen uppmärksamhet.
Jag lever förövrigt på coke och flingor med mjölkfri yoghurt. Det är en spännande diet som säkerligen inte gör mig gott, men den är god.

Lyssnar på Lynyrd Skynyrd för tillfället, fick lov att tvinga migsjälv bort ifrån reinkaos skivan tillslut. Gick på repeat för många gånger för att det skall hållas inom de mentalt friskas ramar.
Skivan i sig är ju något som har disskuterats fram och tillbaka ända sedan den kom.
Jag har stått vid min åsikt ifrån första början, och det är att jag älskar den. Många människor försöker håna den, kalla den dansband och disco. Men ni är dåliga människor som inte vet vad ni pratar om. Det är bara så det är.
You suck.

Dissection - Reinkaos

__________________________________

Min syster kallade just att bevaka kräftfiske för ett socialt stigma.
Jag tror jag gillar henne ändå ibland.

Max Romeo är också någonting som går ganska mycket nuförtiden. Är någonting med ångesten i Orsa som bara kan botas av gamla ragga tongångar.
And Im trult fighting with my demons living here, trying to send them to outer space.

Spotify, visst. Lite av en gudagåva vissa dagar. Men helvete vad irriterande dendär jävla reklamkärringen är.

________________________________

Denhär tiden är en tid då jag antingen kan ägna mig åt totalt förödande av jaget. Eller att bygga upp migsjälv så pass mycket att jaget faller av mig när jag lämnar denna plats.
Men det är en svår kamp, och som jag sa tidigare så är min fokus på helt andra platser än där den borde vara. Mediterade i natt. Eller ja, i morse snarare.
Satt på balkongen och såg hur solen gick upp bland molnen.
Det är sannerligen en utmaning att finna balans på denna plats. Jag förstår inte hur de riktiga människorna överlever så länge som de ändå brukar göra. (alla regler har sina undantag och många har redan gett upp och lämnat in). Resten av horden förstår man ju varför. De är just oförståndet som räddar dem. de vet inte bättre.
Som kor i en och samma hage år efter år, klart de inte vet att något gräs kan vara grönare, de lämnar aldrig hagen. Och om de gör de, är det med skygglappar, besmittade med order ifrån sin egen bonde, förblindade av ord som tröstar så mycket mera än sanningen.
Barn, som aldrig växer upp.

Dåliga metaforer är tydligen dagens tema..

Nej men denna plats intresserar mig faktiskt genuint nuförtiden. Jag kommer gång på gång på migsjälv med att sitta och fundera över allting här som jag finner så underligt.
Människorna, stämningen, omgivningen. En hel egen värld.
Med egna prioriteringar, egna mått på framgång, egna källor till lycka, egna fördommar. Alla mycket underligt utformade i mina ögon sett.
Kanske skall jag skriva en liten avnhandling innan jag åker, om jag finner någon sanning eller röd tråd i det innan dess det vill säga.
Well. Ni stackare som läser detta kommer bli de första som får veta.

Nu skall jag äta min pizza och invänta bättre tider. Och tvångskika i boken.

Auf.



http://www.youtube.com/watch?v=dWNnWUGs93k
min syster, youtube kändizen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar