onsdag 11 november 2009

Fuck man. I just got mugged. aka SKITNORGE

Okey.
Dagen idag blev ju lite smått speciell.
Vaknar, går upp på morgonen. Spelar Muse för Mattis så att han skall vakna på någorlunda gott humör. Men han skall ju ändå skjutsa mig till banken vilket ger honom en massa cash, och det är ju också en fördel.
Hursom, ursäkta avstickarna i detta skriveri, jag är lite halvt i ett annat parallellt universum just nu, och då är det tillåtet med sådant. Som den här nu då tex.
Nuså.
När vi kommer det visar det sig att jag inte har några pengar på kontot. Någon annan har tagit mitt kort i postlådan. Hur går detta till, det fungerar ju inte, tänker ni. Men jo, för i Norge, dumhetens milstolpe i landsform skickar man först ut koden i ett kuvert, hem till postlådan. (våran står det förövrigt ett helt annat namn på) Sedan kommer då kortet på samma vis några dagar senare. Aktiverat och klart. Med koden. Som kommer på ett papper, i ett kuvert. I postlådan. Jag dör. Jävla idioter.
Så, hela lönen borta, pank igen. Halleluja detta kan ta flera veckor att ordna upp.
Skall det verkligen få lov att bli linssoppa och kikärtor, lets kick it?

Ja, vimsigt.
Men nu vet jag hur det känns att vara rånad.
The motherfucker is going to pay in every way. Misstänker att jag kommer få ovänner i den härliga sönderpundade wannabegangstervärlden i Norge också.
Verkligen alltså. HORA.


Nog om det.
Hejdå.
(jag har setat och kluddat bläck i över en timme. det är som att tänka utan att behöva tänka. Kan ni det nyktra va, låta erat undermedvetna teckna? nej precis. go liberal, its the only way.)

1 kommentar:

  1. Humor, känner igen det där.. Jag fick kodbrevet och kortet på samma dag utav dnb nor :)

    SvaraRadera